Geplaatst op Geef een reactie

Magie en Muziek: Hoe muzieklessen mensen van elke leeftijd ten goede kunnen komen!

Of je nu jong, oud(er) bent, muziek is een belangrijke en essentiële constante in ons leven. We hebben allemaal een favoriete stijl, genre en type, en we veranderen de stijl om verschillende redenen. We luisteren misschien naar meditatieve muziek terwijl we aan het werk zijn, en jammen dan op vrolijke popmuziek, terwijl we naar huis rijden, terwijl we meezingen met onze favoriete artiest.

Als we nog een stap verder gaan en muzieklessen volgen, bijvoorbeeld door zangles te nemen of een instrument te leren bespelen, maken we in feite de weg vrij voor nog veel meer!

Wat de meeste mensen zich niet realiseren, is dat muziek ons op zoveel manieren kan helpen die we waarschijnlijk niet eens voor mogelijk hielden. Er zijn studies die de effecten van het bestuderen van muziek op onze hersenen en onze capaciteiten hebben bewezen, en veel van deze voordelen kunnen op elke leeftijd worden gebruikt. Het gaat zelfs verder: het ongeboren kind naar klassieke muziek laten luisteren ( koptelefoon op je zwangere buik) heeft een heilzaam effect, maar ook dat gaat nog verder. Couveusekinderen gedijen op klassieke muziek, een opname van de hartslag in de baarmoeder ( ja, de baby leeft 9 maanden in het lichaam van de moeder) kangoeroeën en zachte klanken…ik heb het zelf ervaren met mijn dochter Eline, wat voor spectaculaire effecten het heeft gehad en dat is inmiddels ook ruim 39 jaar geleden. Nu is men er meer mee vertrouwd, staat het niet gek, maar in die tijd werd dit wel wat als ‘wat vreemd’ beschouwd. Gekke moeder, waar haalt ze het vandaan. Ik was uiteraard door mijn muzikale achtergrond, studies en professioneel werk als muziekleerkracht heel diep verbonden met de enorm heilzame effecten ervan. Muziek verbonden met mijn groeiend spiritueel bewust Zijn en contact met mijn ongeboren kind(eren) vond ik dit heel vanzelfsprekend en natuurlijk.

Wat zijn de voordelen van het integreren van muziek? Laten we eens kijken hoe muziek zijn magie op ons en in ons leven uitoefent.

Muziek studeren verbetert je geheugen

Wanneer je muziek bestudeert, gebruiken je hersenen het deel dat werkt met herinnering of geheugen. Je moet noten, songteksten, muzikale patronen, tempo en dynamiek onthouden. Dit alles helpt je geheugen te verbeteren, zodat je een muziekstuk kunt spelen zonder dat je een partituur nodig hebt.

Muziek helpt ons niet alleen oude herinneringen op te roepen, maar het kan ook helpen nieuwe herinneringen te creëren. Het is gebruikt bij patiënten die lijden aan dementie of de ziekte van Alzheimer, en de resultaten hebben aangetoond dat het creëren van nieuwe herinneringen mogelijk is.

Luisteren naar muziek betrekt je hele brein, en een studie uitgevoerd door de Vrije Universiteit van Duitsland heeft aangetoond dat droevige muziek de herinnering ondersteunt door onze emoties en gevoelens aan te raken.

We hebben het gevoel dat we onze emoties op dezelfde manier uiten als de zanger die we bestuderen, of we kunnen empathie voelen door hun emoties te begrijpen. Deze gevoelens kunnen worden overgedragen op ons begrip van anderen, waardoor het voor ons gemakkelijker wordt om op een dieper niveau contact te maken met mensen en de wereld.

Muziek verhoogt de stemming en het gevoel van eigenwaarde

Vanwege ons vermogen om via muziek een scala aan emoties te voelen, kan het helpen bij gevoelens van stress en angst door een flinke stemmingsboost.

Er zijn onderzoeken gedaan met zowel jonge als oude patiënten om de effecten van muziek op hun stressniveaus te bepalen.

Pasgeboren baby’s hadden een kortere ziekenhuisopname wanneer klassieke muziek voor hen werd gespeeld- angst- en stressreducerend effect) en bij oudere patiënten hielp muziek een positievere sfeer te creëren. Onderzoekers ontdekten ook dat muziektherapie verzachting kan geven voor terminale patiënten.

Evenzo kan muziek de stemming stimuleren door studenten die het bestuderen meer vertrouwen te geven in hun capaciteiten. Bij het bestuderen van een muziekstuk moet je werken om het onder de knie te krijgen en het perfect te spelen of te zingen, of dat nu betekent zingen met de juiste stembuiging en dynamiek of je instrument bespelen met de juiste nadruk op bepaalde noten.

Als je dat muziekstuk eindelijk onder de knie hebt, krijg je een enorm gevoel van voldoening. De complimenten die je muziekleraar geeft, zullen je ook meer eigenwaarde en de moed om je vaardigheden verder te ontwikkelen en grenzen te verleggen.

Deze risicovolle stappen zijn nuttig op de weg als het gaat om het nemen van beslissingen over werk en leven. Ze geven ons een beter gevoel van onszelf, zodat we de best geïnformeerde beslissingen kunnen nemen en moedig kunnen zijn in onze keuzes.

Geloof het of niet, muzieklessen kunnen leerlingen daadwerkelijk helpen om uit te blinken in andere vakken die ze op school studeren. Muzieklessen omvatten eigenlijk veel verschillende onderwerpen.

Er zit bijvoorbeeld veel wiskunde in muziek: het tellen van noten, op tempo blijven en toonsoortmaten aanhouden. Je studeert ook onbedoeld Engels, omdat je taalpatronen en woorden leert. Zelfs een vreemde taal wordt geleerd, aangezien alle muzikale termen in het Italiaans zijn, en componisten van over de hele wereld geven hun composities een titel in hun eigen taal.

Je slaapkwaliteit kan verbeteren door het luisteren naar muziek, afgestemd op de juiste Hz uiteraard.

Als je ooit naar rustgevende muziek hebt geluisterd voordat je naar bed ging, is de kans groot dat je een betere nachtrust hebt gehad dan de nachten dat je dat niet deed.

Onderzoek in Taiwan concludeerde dat de kans op een betere nachtrust hoger was wanneer de slapende persoon van muziek werd voorzien. Bij dit onderzoek waren oudere mensen betrokken die hadden gemeld dat ze problemen hadden met zaken als depressie en lichamelijke beperkingen waardoor ze niet voldoende konden slapen.

Een andere studie werd gedaan op jongere studenten, met vergelijkbare resultaten. Studenten die vlak voor het slapengaan naar meer ontspannende muziek luisterden of deze bestudeerden, bleken een betere slaapkwaliteit te hebben. De muziek zorgde voor afleiding, zodat hun hersenen zich konden concentreren op ontspanning en gekalmeerd worden door het geluid, in plaats van alle problemen en gedachten door te maken die mensen vaak wakker houden.

De voordelen van muziek kunnen een enorm positieve invloed hebben op ons leven. Er zijn veel vorderingen toegeschreven aan muziek en muzieklessen, en er zijn ook lopende onderzoeken naar hoe muziek ons kan helpen en ons op andere manieren kan helpen.

Het is voor velen ongelooflijk dat het bestuderen van muziek onze hersenfuncties in balans brengt, ons helpt te ontspannen en stress te bestrijden, en ons zelfs in het algemeen beter laat voelen.

Als je er ooit aan hebt gedacht om zangles te nemen of een muziekinstrument als hobby te leren spelen, dan is er geen leeftijdsgrens voor wanneer je kunt beginnen. Jump en besef vandaag nog de voordelen van muziek in je leven!

Uitgegeven bij www.boekscout.nl 2021

In mijn tweede boek ‘ Ander-s Leven in een sterk veranderende tijd. Welkom Jij, Aquariusmens.’ wijd ik een uitgebreid hoofdstuk aan muziek, de effecten van de diverse Hz frequenties, hoe te gebruiken en waarvoor de diverse frequenties gebruikt kunnen worden, lichtklank et cetera. Elk hoofdstuk in dit boek is opgebouwd vanuit eigen ervaringen, achtergrondopleidingen maar vooral dus het doorleven van elk hoofdstuk. In die zin is het doorleefde informatie met vermelding van mijn inspirators/trainers.

Geplaatst op Geef een reactie

Hoe kun je de juiste resonantie en vibratie van jouw stem vinden.

Hoe herwin je de kracht van je stem? De kracht van stem gaat niet alleen over spreken; het gaat er ook om te weten wanneer je moet zwijgen, hoe je moet luisteren en hoe je je kunt afstemmen op je kernfrequentie. Gedurende vele levens hebben lichtwerkers hun stem onderdrukt. Ze hebben geleerd onzichtbaar te blijven en hun gaven te onderdrukken. Maar het is tijd om de kracht van je stem terug te winnen, want die geeft de juiste trilling aan de rest van je leven en creaties.

Je resonantie vinden

Als de kracht van de stem correct wordt gebruikt, leert het ons gematigdheid. Dit is misschien niet populair in onze tijd. Maar matigheid is de sleutel tot het vinden van onze kernresonantie.

Wanneer de kracht van de stem wordt onderdrukt, hebben we de neiging om het te overdrijven of te zwijgen wanneer dat niet zou moeten. Er is geen matigheid.

Terwijl we spreken, laten we trillingen en geometrische patronen los. Die trillingen creëren een resonantieveld. Idealiter willen we dat ons energieveld wordt opgeladen met trillingen die zijn afgestemd op het ware zelf. Denk aan de woorden die je vrijgeeft door de kracht van je stem en bedenk welke resonantie het creëert in je veld.

Wanneer we de woorden van onwaarheid of met slechte bedoelingen spreken, wordt het ons lot omdat we verstrikt raken in ons eigen web van disharmonische vibraties.

Vanuit een hoger dimensionaal perspectief zien die trillingen er ook uit als geometrische patronen. Wanneer we helder naar mensen kijken, kunnen ze zien welke patronen mensen met zich meedragen. De energie van die patronen en trillingen kan worden getransformeerd. Om dat te doen, moeten we echter de ware kracht van onze stem activeren. Geen kracht die pretendeert machtig te zijn maar geen matigheid heeft. En geen stilte die vriendelijk lijkt maar geworteld is in angst.

Stem af op de juiste resonantie door deze vragen te onderzoeken:

Welke woorden gebruik je die de kracht van je ziel achter zich missen?

– Hoe voelt het als je te veel of op het verkeerde moment praat?

– Wat gebeurt er met je frequentie nadat je onwaarachtige woorden hebt uitgesproken of woorden die zijn geworteld in angst, woede, enz.?

– Welke buitensporige uitspraken, gewoonten of zelfs bezittingen zou je loslaten als je gematigdheid in je leven zou uitnodigen?

– Als je je zou afstemmen op de resonantie van je ziel, hoe zou je dan de kracht van je stem gebruiken?

– Als je stil blijft terwijl dat niet zou moeten, welke invloed heeft dat dan op je leven?

– Als je stil bent terwijl dat niet zou moeten, welke energie laat je dan door je heen stromen? (Bijvoorbeeld de energie van niet geaccepteerd worden).

– Weet je hoe je moet luisteren, of bedenk je het antwoord voordat iemand klaar is met wat hij had willen zeggen?

Herwin de kracht van je stem

Om de kracht van je stem terug te winnen, kijk je naar beide uiteinden van het spectrum kijken. Wanneer mensen de kracht van hun stem terugnemen, gaan ze vaak naar het andere uiterste. Ze zouden kunnen praten en veel praten en tegen iedereen. Over elk onderwerp geven ze hun mening. Hoewel dit vaak een onderdeel is van de genezing, is dit niet wat het terugwinnen van de kracht van je stem betekent. We moeten ook leren luisteren en weten wanneer we stil moeten zijn. En we leren de woorden te kiezen die de taal van de ziel uitdrukken.

Naarmate we de kracht van onze stemmen terugwinnen, neemt ook onze intuïtie toe. De intuïtie zal ons vertellen wat er moet worden uitgedrukt en met wie. Soms is wat we willen zeggen het juiste om te zeggen, maar we zeggen het op het verkeerde moment of tegen mensen bij wie we beter zouden zwijgen.

Terwijl de juiste resonantie onze aura oplaadt wanneer we de juiste woorden spreken, lezen onze afgestemde antennes van onze oren de vibratie van anderen om te bepalen of dat wat gedeeld gaat worden voor hen bedoeld is of niet.

De bewaarder van je stem zijn, betekent ook dat je die steunt met de kracht van je hart. Je woorden zijn dus krachtig en toch zachtaardig. Ze kunnen met diep begrip worden ontvangen omdat ze in de juiste resonantie worden gebruikt. En zo kan je stem na verloop van tijd sterker worden en volwassener worden. Het is dus essentieel om duidelijk te zijn over onze intentie voordat we spreken. Omdat we iets om verkeerde redenen kunnen delen, of omdat het geworteld is in angst of in het ego.

Een ander belangrijk aspect van het terugwinnen van de kracht van je stem is om je essentie duidelijk uit te drukken. Alleen als we weten wie we zijn, kunnen we vanuit ons wezen met anderen communiceren. Hierdoor wordt de essentie van onze ziel zichtbaar en komt volledig tot uiting.

Hoe kun je de kracht van je stem gebruiken om je essentie in je leven uit te drukken?

Geplaatst op Geef een reactie

Goddelijke timing

Bestaat er zoiets als goddelijke timing? Zeker wel! Maar waarom voelt het soms alsof sommige dingen met gemak stromen en vloeien, terwijl sommige manifestaties kracht en strijd vereisen? Hierover gaan veel gesprekken. Goddelijke timing is geen leeg begrip, maar lijkt een ‘magisch’ gebeuren die afgedwongen moet wordt, op het moment dat men iets wil manifesteren/creëren. Waarom voelt het soms alsof we niet op één lijn liggen met de tijd en de universele matrix?

Door te ontdekken hoe je persoonlijke en planetaire cycli op elkaar aansluiten creëer je kansen om je vanuit afstemming, te scheppen.

Persoonlijke Cycli en Goddelijke Timing

De goddelijke timing creëert de perfecte omstandigheden om te handelen of de juiste mensen en kansen aan te trekken. Toch is de goddelijke timing niet toevallig.

Het is een afstemming op onze persoonlijke én planetaire cycli en hun uitlijning. Daarnaast kunnen we ook het gevoel van goddelijke timing creëren in verbinding met de kracht van onze ziel. Bij die afstemming kun je haarfijn ‘voelen’ wat hét voor jou juiste goddelijke of kosmische moment is om iets te scheppen. Niet afgelijnd zijn waarbij het ‘willen’ overheerst, leidt veelal tot afvloeien, tot stagnatie en tot een stop.

Iedereen handelt al dan niet bewust binnen eigen unieke cycli. Het is de bedoeling dat we binnen elke cyclus aan specifieke zielslessen werken en een aantal gaven of kernkwaliteiten onder de knie krijgen. Wanneer de persoonlijke cyclus piekt, creëert dit het gevoel van goddelijke timing. Goddelijke timing brengt een gevoel van vloeibaarheid, gemak, lichtheid en geluk in ons leven. Dingen gaan snel en ze voelen moeiteloos aan. Je zult dit wellicht bij jezelf herkennen; je voelt het verschil wanneer iets met gratie, met gemak ontstaat of niet. Die ervaring heb ik meermaals in mijn leven ervaren en al zeker bij het schrijven van mijn twee boeken en creaties. Dat dit met zoveel gemak en flow ontstond en de samenwerking met de uitgeverij met hetzelfde gemak en flow verliep, vanwege de wederzijdse afstemming, stemde me tot verwondering. Natuurlijk voelde ik dat dit te maken had met afstemming op mijn Ziel en de goddelijke timing, wat niets met mijn ‘wil’ te maken had maar wel met ‘dienstbaarheid’, wat een levenslange rode draad is in mijn leven. Het kostte met andere woorden geen moeite om iets vanuit het niets of alles te laten ontstaan.

Binnen onze persoonlijke cycli richten we ons op verschillende levenservaringen, vaardigheden, kernkwaliteiten, helingschap én innerlijke leiderschap/meesterschap.

Een persoonlijke cyclus duurt een jaar tussen verjaardagen. Elk jaar leidt ons naar nieuwe wegen van heling en meesterschap. Als we die lessen leren die specifiek zijn voor onze zonnecycli, gaan we het volgende zonnejaar in met een schone lei en klaar om nieuwe taken op ons te nemen.

Maar zo werkt het in de aardse werkelijkheid niet helemaal: we nemen onafgemaakte dingen van het voorgaande jaar mee en leggen de nieuwe er bovenop. Als dit gebeurt, kan men een gevoel van innerlijke spanning of druk voelen. We kunnen niet ontsnappen aan het interne gevoel dat we iets al hadden moeten afmaken of beheersen, dat we niet synchroon lopen met de goddelijke timing. In sommige gevallen kan het duidelijk zijn wat deze lessen zijn, en soms is het slechts een vaag gevoel.

Andere persoonlijke cycli duren 7 en 9 jaar. Tijdens die langere cycli maken we een volledige vernieuwing door. We herkennen misschien niet meer de persoon die we 7 of 9 jaar geleden waren. Zelfs ons fysieke uiterlijk kan veranderen omdat het de veranderingen in het etherische lichaam weerspiegelt. Die langere cycli komen overeen met verschillende spirituele lichamen, en we krijgen toegang tot een nieuw niveau van bewustzijn, van het fysieke naar het emotionele, mentale enzovoort…

De persoonlijke cycli stemmen overeen met de planetaire cycli. Deze afstemming creëert unieke kansvensters waarin het gemakkelijk is om kwantumsprong naar een geheel nieuw niveau te maken. Een kansvenster is een tijd van versnelling. Het raam kan een paar weken of maanden openstaan, soms langer. Tijdens die periode zijn de kansen aanwezig om een bepaalde droom te realiseren, een vaardigheid te ontwikkelen, actie te ondernemen, enz. Wanneer we deze goddelijke timing gebruiken om te handelen, gaan dingen bijna moeiteloos. We ontmoeten de juiste mensen, verzamelen de middelen die we nodig hebben en creëren waarvoor we bedoeld zijn. Het voelt alsof het hele universum samenzweert om ons te steunen. En dat doet het.

Wat gebeurt er als het venster sluit?

Aan de andere kant, als we niet reageren op de kansvensters, kan het leven vastlopen. We staan voor veel uitdagingen om ons tot de juiste actie te dwingen. En we dienen de beweging vanuit onze persoonlijke energie van de solar plexus en sacrale chakra activeren, wat ons optilt naar het creëren vanuit het Kwantumbewustzijn. Het kan ook gebeuren dat we dat idee of die droom niet meer in ons leven hoeven te brengen. Of het kan zijn dat we moeten wachten tot er een nieuw kansvenster wordt geopend.

Als we uit de goddelijke timing zijn, krijgen we beperkte resultaten en voelt het allemaal als een worsteling. Alsof we niet door een onzichtbaar plafond heen kunnen.

Drie activeringen

Voordat de goddelijke timing voelbaar dichtbij ligt, gaan we door een periode van herschikking. De herschikking gebeurt meestal in 3 golven wanneer verschillende dingen onder onze aandacht worden gebracht die we nog dienen te helen, te integreren of te beheersen. Misschien is het belangrijk open te staan om ook andere mensen te ontmoeten of nieuwe vaardigheden te leren. De drie activeringsgolven bereiden je voor om alles te manifesteren wat je nodig hebt om je af te stemmen.. Tijdens de voorbereidingsperiode werken de spirituele gidsen nauwer met je samen en neemt de synchroniciteit toe.

Als we ons afstemmen op de goddelijke timing via de kansvensters, draagt de hele ervaring bij aan de levendigheid van de Ziel.

Het beste uit de goddelijke timing halen is als een ereteken voor de ziel. Jouw spirit-team moedigt je aan en de hele ervaring wordt als een succes bestempeld en draagt bij aan ieders verdienste. Als we er niet naar handelen, voelen we ons ‘mislukt’ of ‘gefaald’. We kunnen het gevoel hebben dat we achterlopen en niet op één lijn liggen met de tijd. Het is te laat. Ik vraag vaak aan klanten/cliënten waarop ze wachten om zich af te stemmen op de roep van hun Ziel. De antwoorden gaan van ‘ het is te laat tot ik durf het niet.’ Daartussen liggen een hele variatie van antwoorden.

En hoe zit het met de goddelijke timing van de ‘grote’ dromen?

Op basis van ons uniek en authentiek zielscontract kunnen we onze dromen verwezenlijken waarvan de vervulling zich gedurende een heel leven ontvouwt. Soms willen mensen heel snel de ladder opklimmen, ‘gearriveerd zijn’. Alleen is de realiteit van het leven dat we levensreizigers zijn vanaf onze geboorte tot we de overgang maken naar onze oorsprong als Bron.

We krijgen een impuls, een nieuwe vaardigheid en een ervaring tijdens elke kansperiode die bijdraagt aan de grote droom! Zeg dat je een genezer bent. Tijdens het volgende kansvenster ontwikkel je een aantal vaardigheden om anderen bijvoorbeeld te faciliteren in het helingsproces. . In weer een ander venster versterk je de basis van je helingswerk om meer mensen te dienen. Watermantijdperk laat ons in hoofdzaak ‘dienstbaarheid’ zien.

Evenzo kunnen we ook niet handelen in overeenstemming met de goddelijke timing. In dat geval stapelen de dingen die we zouden moeten doorvoeren zich op, wat spanning met een gevoel van ‘het is te laat; het is overweldigend.’ En het wordt een grotere uitdaging om er later naar te handelen, of je hebt een specifieke vaardigheid nodig, maar hebt geen tijd om het onder de knie te krijgen.

Samengevat

Gebruik je vermogen om de energie te voelen wanneer de goddelijke timing plaatsvindt. Als het ‘kansvenster’ open is, doe er dan alles aan om het maximaal te benutten.

Voltooi dingen niet volgens de perfectienormen van het ego, maar gebaseerd op wat de hogere hartchakra je vertelt. Vertrouw erop dat willekeurige dingen samenkomen. De ogenschijnlijk ongerelateerde interesses zullen elkaar uiteindelijk steunen. Merk ook op wanneer het tijd is om dingen los te laten. Sommige ‘vensters’ zijn tijdgevoelig, terwijl andere naar de grote droom leiden.

In de Tzolkin kun je ook heel helder waarnemen waar de uitdagingen zitten enerzijds en hoe je je kunt afstemmen op die uitdagingen. Voor iedereen is dit anders, daarom dat je nooit jouw weg kunt vergelijken met anderen. Zoals ik in mijn tweede boek, in het praktische deel, omschrijf dat jouw leven jouw journey is.

Geplaatst op Geef een reactie

Volle Maan in Leeuw- 5 Februari 2023

Volle manen voelen intens aan. Ze roepen emoties op, zowel bewust als onbewust. Elke volle maan biedt ons de mogelijkheid om onze emoties te transformeren en onze trilling te verhogen. Hoewel we, om te werken met de emoties die worden onthuld door de aankomende volle maan in Leeuw op 5 februari 2023, bereid moeten zijn ze te voelen.

We zijn energetische wezens gemaakt van subtiele frequenties. We verschillen niet zo veel van licht of geluid, omdat we bestaan uit golven die op verschillende niveaus vibreren. Afhankelijk van onze gedachten en emoties trillen we op hogere of lagere frequenties. Je algehele vibratie wordt gecreëerd door de vele gedachten en emoties die op elk moment door je lichaam gaan. Eén gedachte of emotie kan echter je hele trilling overnemen en alle gebieden van je leven beïnvloeden, zelfs die waarvan je denkt dat ze niet met elkaar verbonden zijn.

Als je je gefrustreerd voelt door een situatie op het werk bijvoorbeeld, daalt je algehele trilling daardoor. Deze lagere vibratie verstoort andere delen van je leven, inclusief je relaties en je gezondheid, en zelfs je vermogen om schoonheid in de wereld te zien. Het kan ook je potentieel blokkeren om je intenties te manifesteren. Wanneer we in een hogere trillingsstaat leven, afgestemd op liefde, dankbaarheid, passie en vreugde, bevinden we ons in een stralende stroom. Overvloed komt voor ons beschikbaar en we ervaren gevoel van waardering voor alles in ons leven, zelfs onze uitdagingen.

De volle maan geeft ons de mogelijkheid om op een hoger niveau te vibreren door licht te werpen op wat onze vibraties verlaagt. We kunnen gedachten, gevoelens en zelfs woorden zien die we gebruiken om onszelf te blokkeren. We zijn al verbonden met alles wat we verlangen. De realiteit die we willen is mogelijk en is in veel opzichten al beschikbaar voor ons als we bereid zijn alles los te laten wat ons ervan weerhoudt ernaar te leven.

De volle maan is het moment om je bewust te worden van en alle energie vrij te maken die ons ervan weerhoudt onze visioenen te manifesteren. Door bewuste inspanning en aandacht kunnen we energieën die we niet langer willen dragen verschuiven en energieën verwelkomen die op één lijn liggen met onze ziel.

Wat de volle maan in Leeuw voor jou betekent
De volle maan in Leeuw komt naar ons midden in het Waterman-seizoen. Terwijl Waterman ons leert om het collectieve bewustzijn te verschuiven door onszelf te zijn, helpt Leeuw ons beslissen wat dat betekent.

Leeuw vertegenwoordigt ons centrum. Dit teken, geregeerd door de zon, herinnert ons aan wat ons bij elkaar houdt. Het helpt ons onze waarheid te voelen, en wat nog belangrijker is, het helpt ons ons hart te voelen. De vorstelijke leeuw van de dierenriem, Leeuw, belichaamt de energieën van leiderschap, mededogen, kwetsbaarheid, kracht en liefde.

Met deze energie die de volle maan regeert, worden we aangemoedigd om ons te concentreren op de waarheid van het hart. Dit erkennen vergt moed en kwetsbaarheid. Het is niet altijd gemakkelijk om naar ons hart te luisteren en te volgen. Onze mind en ego heeft vaak andere plannen en zal ons proberen te overtuigen dat deze plannen veiliger zijn. Onze ego-mind zou ons graag willen laten denken dat het de touwtjes in handen heeft, maar het hart is degene die ons vooruit leidt. Het hart weet in welke richting we moeten reizen om op één lijn te komen met het doel van het leven, en het hart weet hoe het de oneindige wijsheid van het universum kan aanboren. Onze mind is gewoon mee voor de rit.

Deze Maan kan je helpen door alle lagen heen te breken die je licht verduisteren. Het helpt je jezelf te vinden, waar je van houdt en wat je uiteindelijk aan de wereld wilt uitdrukken. De volle maan in Leeuw is het moment om te ontdekken wat jou laat stralen en dat deel van jezelf te omarmen, ondanks de angst voor afwijzing. De volle Maan in Leeuw leert je om vurig van jezelf te houden en die liefde de wereld te laten instromen.

Deze volle maan is het moment om naar het hart te luisteren en zijn leiding te volgen, zelfs als we niet zeker zijn van de weg die voor ons ligt. Het is een tijd om de leiding van het hart door onze emoties te voelen en ons de antwoorden te laten geven waar we al die tijd naar op zoek waren.

De volle maan in Leeuw en de zon in Waterman
Op de volle maan werken we met de energieën van Leeuw en Waterman, waar de zon staat. Leeuw en Waterman staan tegenover elkaar in de lucht en verschillen energetisch op veel manieren. Maar ze hebben ook veel overeenkomsten. Deze volle maan is een kans om hun gemeenschappelijke basis te vinden en hun gecombineerde energie te benutten om je te helpen de doorbraken te creëren die nodig zijn om in je hart en je hoogste zelf te stappen.

Het seizoen van Waterman leert ons dat we energie zijn en een energetisch veld hebben met een bijbehorende frequentie. Leeuw herinnert ons eraan dat het hart een elektromagnetische frequentie uitzendt die groter is dan enig ander deel van ons. Het energetische veld van het hart strekt zich uit tot ver voorbij ons lichaam en beïnvloedt anderen om ons heen door zijn frequentie. Deze volle maan herinnert ons eraan om ervoor te zorgen en ervoor te zorgen dat het de trillingen uitzendt die nauwkeurig weergeven wie we in onze kern zijn.

1se boek uitgegeven in 2020 www.boekscout.nl

Als we luisteren naar ons hart (bewustzijn en voelen) kunnen we ons echter kwetsbaar voelen. Het hart komt niet met georganiseerde vastliggende stappen die ons het exacte traject van onze beslissingen vertellen. Het hart is rommelig, gecompliceerd en kan soms onlogisch aanvoelen. Het bevat al onze gevoelens, inclusief onze pijn, spijt en angst.

Het bevat ook onze vreugde, liefde, mededogen en dankbaarheid. Om de positieve vibraties van het hart te voelen en te versterken, moeten we ook bereid zijn om al het andere dat het hart bevat te voelen en te begrijpen. We kunnen ons hart niet openen en alleen de goede dingen voelen. We moeten in de aanwezigheid van alles staan, waardoor we ons bang/onzeker en kwetsbaar voelen.

Leeuw is het teken van koningen en koninginnen. Het herinnert ons eraan dat ieder van ons het potentieel heeft om de leiding over het eigen leven te nemen, door de volledige expressie van onszelf te worden. Een Wordings-weg naar het Authentiek Zijn. We moeten echter bereid zijn om daarin te laten zien, ons niet te verstoppen en evenmin ons in de schaduw te laten zetten. Koningen en koninginnen staan over het algemeen in het middelpunt van de belangstelling in elke kamer. Ze voelen zich zelfverzekerd genoeg om die ruimte in te nemen. Vanaf dit platform kunnen ze ook leiding geven en hun energie delen. Authentiek leiderschap kan pas als je het authentiek leiderschap over jouw leven beheert. Authentiek leiderschap mag in dien verstande niet opgevat worden als perfect zijn. Je omhels jouw perfect imperfect Zijn, want je blijft evolueren en groeien. Het oude leiderschap is gebaseerd op ‘volgzaamheid’, het nieuwe leiderschap is gebaseerd op ‘ empowerment’. Zelf ervaar ik dit niet als nieuw, het idee van empowerment en self-empowerment is wat ik zelf doorheen mijn loopbaan hoog in het vaandel en vooral in mijn hart uitgedragen heb.

Leeuw leert ons om met moed en kracht voor onszelf op te komen. Het herinnert ons eraan dat we alles in onszelf met liefde en mededogen onder ogen kunnen zien. Het leert ons ook dat de weg naar leiden vanuit het hart begint door de volledige diepte ervan te begrijpen.

Leeuw herinnert ons eraan dat we allemaal uniek zijn op onze eigen manier. Ieder van ons heeft unieke talenten die geëerd en gedeeld moeten worden met de mensen om ons heen. Ieder van ons heeft ook een boodschap die uit het hart komt. De volle maan in Leeuw is een tijd om de boodschap van je hart te vinden en naar de wereld te sturen.

Voel je eigen bereidheid om de ruimte in te nemen die je verdient met deze volle maan, en gebruik het om de gaven van je hart met anderen te delen. Druk je hart uit en laat zijn boodschappen ver buiten de grenzen van je lichaam reiken. Accepteer en hou van jezelf om wie je bent met deze volle maan en laat die liefde je toestaan om je helderste licht in de wereld te laten schijnen.

Hoe te navigeren op de volle maan in Leeuw
Astrologische energieën hebben, net als emoties, een lagere en een hogere trilling. Beschouw elk sterrenbeeld als een spectrum van frequenties. We stemmen ons af op een bepaalde dierenriemfrequentie op verschillende momenten in ons leven en nemen de resulterende kwaliteiten over in lichaam en geest.

De hogere frequenties van leeuw omvatten de kwaliteiten van een welwillende leider. Leeuw brengt ons op één lijn met de vibraties van moed, mededogen, empathie en eer. Wanneer we afstemmen op deze hoge energie van Leeuw, horen we de boodschappen van ons hart zonder oordeel. We luisteren alleen met onvoorwaardelijke liefde. We houden van harte en accepteren elk aspect van onszelf. Bovendien drukken we ons volledig uit naar de wereld zonder angst voor afwijzing. In deze hoge staat van Leeuw belichamen we het vertrouwen en het evenwicht van een groot leider die goedkeuring accepteert maar er niet afhankelijk van is. We vinden ons hoogste Zelf en delen die persoon met de wereld, niet beperkt door het ego.

Wanneer we met de vibraties van Leeuw werken, komen we het ego tegen, dat de schaduw van Leeuw is. Het ego is het deel van ons dat ernaar verlangt om door iets gedefinieerd te worden. Het is hoe we onszelf identificeren, inclusief de geconditioneerde patronen die we hebben gevormd over wie we zijn in dit leven. Het is ook onze innerlijke criticus, onze zelfvernietigende gedachten en het deel van ons dat zich afgescheiden voelt van anderen.

Het ego kan ons in de weg staan om ons ware zelf te vinden en uit te drukken. Het hecht aan ideeën over hoe we ons ‘zouden moeten’ gedragen in de wereld en hoe anderen ons ‘zouden moeten’ ontvangen. De brandstof van het ego is angst, en het kan ons vaak op duistere paden leiden, waarbij we constant bevestiging en goedkeuring nodig hebben van wat we aan de wereld uiten. De rol van het ego zou moeten zijn om ons te motiveren, ons te herinneren aan ons doel wanneer dat nodig is, en ons te helpen functioneren in de samenleving. Maar het mag ons leven niet overheersen.

Op deze volle maan hebben we de gelegenheid om te herkennen wanneer het ego de teugels heeft overgenomen en, in zijn poging om ons bestaan te definiëren, de volledige uitdrukking van het hart heeft afgesloten.

De tegenhanger van het ego is het hogere zelf. Wanneer we ons afstemmen op de hoogste vibraties van Leeuw en Waterman, maken we gebruik van ons hoogste Zelf en het hogere bewustzijn van liefde. Dit hoogste zelf is het deel van ons dat verbonden is met de gehele energie van het Universum en dus met alles en iedereen om ons heen.

Als je vanuit het hogere zelf gaat, is het niet nodig om met anderen te vergelijken of te wedijveren, omdat we allemaal uniek Zijn. Dit heb ik al eerder in andere blogs geschreven. In essentie zijn we allen Bronwezens en één. Niemand is minder of meer in essentie. Zonder afscheiding voelen we geen onzekerheid, gebrek of onwaardigheid. Wanneer we leven vanuit het hogere zelf, zijn we altijd verbonden met onze boodschap. We hoeven onszelf niet af te leiden van onze gevoelens, want we begrijpen dat de ware aard van onszelf pure liefde en schoonheid is. Vanaf deze plek voelen we ons vervuld in ons leven en hebben we vertrouwen in alles wat we doen, omdat we constant vanuit het hart bewegen. We maken ons niet langer zorgen over afwijzing of goedkeuring van anderen. We hebben vertrouwen in wie we zijn.

Om gecentreerd te blijven in het hogere zelf, moeten we ons er diep van bewust zijn wanneer het ego het overneemt, en vervolgens onze energie richten op hogere vibraties van mededogen, liefde en verbinding. Afstemming met het hogere zelf stelt ons in staat om onze ware essentie – het hart – te eren en zijn boodschap vrijelijk aan het collectief te geven zonder goedkeuring nodig te hebben.

Terwijl we met de energie van deze volle maan werken, hebben we de mogelijkheid om verbinding te maken met ons hogere zelf. Deze kans is de ware samensmelting van Leeuw en Waterman en hun overeenkomstige frequenties. Vraag jezelf tijdens deze volle maan af hoe je in lijn kunt zijn met de hogere vibratie van elk teken. Wanneer we ons afstemmen op de schaduwkant van Leo, worden we veeleisend, hebben we goedkeuring nodig en voelen we ons onzeker. We zoeken externe bekrachtiging in plaats van onze kracht te voelen. We kunnen zelfs drama in ons leven en het leven van anderen veroorzaken om de aandacht te krijgen die we nodig hebben om ons veilig in onszelf te voelen.

Deze lagere trilling van Leeuw verbreekt de verbinding met ons hart. In plaats daarvan brengt het ons op één lijn met de waanvoorstellingen van het ego. We klampen ons vast aan onze identiteit en vergeten dat we wezens zijn gemaakt van pure liefde, in staat tot diep mededogen en onbeperkte vreugde. Besteed deze volle maan wat tijd aan het nadenken over waar je je misschien afstemt op deze vibraties van Leeuw. Weersta de drang om jezelf te beoordelen. Oordeel kan je in een nog lagere trilling laten vallen. Accepteer in plaats daarvan deze delen van jezelf en verwelkom ze in je bewuste bewustzijn. Wanneer je je bewust wordt van je schaduwkanten, krijg je er direct controle over en houden ze op jou te beheersen.

Wanneer we de lagere vibraties van Waterman belichamen, worden we overdreven veroordelend en kritisch over anderen, vooral degenen in gezagsposities. In plaats van te helpen veranderen wat we niet leuk vinden in de wereld, klagen we en maken we ons los van de wereld. We maken ons los van de vibratie van liefde en acceptatie en worden afstandelijk. We houden onze energie in terwijl we ons superieur gedragen ten opzichte van iedereen om ons heen.

Merk op of er plaatsen in je leven zijn waar je je kunt afstemmen op deze lagere vibraties en accepteer ze, wederom zonder oordeel. Door ze te accepteren, kun je het gedrag erkennen. Door dit bewustzijn zul je het verschuiven en de hogere vibraties van Waterman vinden.

Wanneer we in de hoogste frequenties van Waterman stappen, kunnen we de oneindige verbinding tussen het Universum en ons voelen. We begrijpen dat we slechts een onderdeel zijn van een groter collectief. We willen onze energie bijdragen aan het verbeteren van de wereld door ons te verbinden met de vibratie van liefde en acceptatie.

Wanneer we weggaan van de lagere vibraties van zowel Leeuw als Waterman, maken we ruimte voor de hogere. We hebben met dit paar de mogelijkheid om naar een hoger niveau te vibreren dan ooit tevoren. Deze twee energieën stellen ons in staat om de boodschappen van het hart te voelen en ze te eren terwijl we het collectief eren. We leren onszelf uit te drukken vanuit een plaats van liefde en dankbaarheid in plaats van een plaats van oordeel of behoeftigheid. We belichamen het ware Aquariustijdperk, waarin iedereen zijn unieke talenten bijdraagt en tegelijkertijd samenwerkt voor het welzijn van iedereen op de planeet.

Neem de tijd om te voelen wat je hart aan de wereld wil geven en creëer moedig een leven dat zijn boodschap belichaamt.

Andere astrologische invloeden op deze volle Maan
Deze volle maan brengt ons de snel bewegende energie van het heelal. Alle planeten zijn momenteel direct gestationeerd, wat betekent dat er tot april geen retrogrades zijn. Deze periode van elk jaar kan aanvoelen als een wervelwind van opwinding en mogelijkheden. Het kan ook overweldigend en chaotisch aanvoelen.

Terwijl je met de energie van deze volle maan werkt, moet je jezelf aarden ( geef ook aandacht aan aardende voeding!) en weten dat dingen sneller kunnen gaan dan je je kunt voorstellen. Merk op of er een overvloed aan kansen op je pad is gekomen en concentreer je bewust op je volmondige ja’s. Het kan gemakkelijk zijn om jezelf op dit moment te overbelasten of teveel te willen doorduwen. Zorg ervoor dat je alleen ja zegt tegen dingen die je voor de komende zes maanden kunt volhouden. Zeg alleen ja tegen dingen die bij je hart passen. Wees dan zelfverzekerd genoeg om jouw neen te uiten.

We hebben een paar andere aspecten van deze volle maan die de energie van de dag beïnvloeden. De Zon en Maan vierkant Uranus in Stier. Vierkanten voegen wrijving en spanning toe aan onze energie. Uranus is de planeet van verandering. Het brengt grote doorbraken in onze wereld en helpt ons uit onze comfortzones te komen. Uranus schudt de boel door elkaar, en deze ontreddering kan aanvankelijk schokkend aanvoelen. Het is belangrijk om te erkennen dat dingen soms uit elkaar moeten vallen, zodat ze weer in elkaar kunnen worden gezet.

Met Uranus in het kwadraat van deze volle maan, is het een kans om gehechtheden van het ego te doorbreken. Besteed wat tijd aan het nadenken over alle manieren waarop je jezelf identificeert. Hoe wil je gezien worden door de wereld? Waar wil je om bekend staan? Vanuit welk gevoel, vanuit welke overtuigingen? Ben je afgestemd op jouw blauwdruk of wil je gezien worden vanuit niet geheelde pijn? Wil je nog iets bewijzen aan de buitenwereld en hoe voelt dit werkelijk?

Vraag jezelf dan af waar deze definities vandaan komen. Komen ze uit je hart en je waarheid? Vertegenwoordigen ze wie je in wezen bent? Of komen ze uit een plaats van onzekerheid en behoefte aan bevestiging?

We kunnen overdreven gehecht raken aan een beeld van onszelf of iets waarvan ons is verteld dat we dat zouden moeten zijn. We nemen geen beslissingen in overeenstemming met onze authentieke waarheid. In plaats daarvan nemen we beslissingen in overeenstemming met wie we denken dat we zouden moeten zijn of wie iemand anders denkt dat we zouden moeten zijn. We kunnen zelfs het gevoel hebben dat we op een bepaalde manier liefde en acceptatie moeten ontvangen. Deze behoefte beïnvloedt ons gedrag en haalt ons weg van onze essentie.

Voel je waarheid tijdens deze volle maan. Merk op of je iets doet, inclusief acties of gedachten, dat niet in overeenstemming is met jouw waarheid. Stap buiten jezelf en observeer hoe je in de wereld verschijnt. Wees eerlijk tegen jezelf en merk op of je handelt in strijd met wie je werkelijk bent. We voelen allemaal de behoefte om bij een gemeenschap te horen. We willen erbij horen en aardig gevonden en geaccepteerd worden door anderen. Deze diepe behoefte kan ervoor zorgen dat we niet op één lijn met ons hart handelen. We willen misschien in een bepaald licht gezien worden, dus we doen dingen die deze identiteit helpen ondersteunen.

Met de hulp van Uranus deze volle maan, breek je los van elk gedrag dat je misschien doet om acceptatie en een gevoel van verbondenheid te krijgen. Zet je in plaats daarvan in om als jezelf te verschijnen en weet dat de mensen die je echte gemeenschap vormen ook zullen verschijnen. Je trekt de juiste mensen, situaties en zelfs banen aan als je jezelf laat zien. Los de gehechtheden van het ego op. In plaats van op een bepaalde manier gezien of gedefinieerd te willen worden, laat jezelf zijn wie je altijd al wilde zijn.

Mars en Cheiron zijn ook betrokken bij deze volle Maan.

Cheiron is de gewonde genezer van de dierenriem. Deze komeet helpt ons onze wonden uit het verleden te begrijpen en hoe ze ons vandaag beïnvloeden. Het leert ons ook dat onze wonden een plek van kracht kunnen worden als we ze kunnen accepteren, liefhebben en integreren. We zullen misschien nooit in staat zijn om het verleden te veranderen, maar we kunnen wel veranderen hoe het onze huidige realiteit beïnvloedt.

Cheiron

Terwijl we met de energie van Cheiron werken, merk je op hoe oude wonden van invloed zijn op hoe je vandaag verschijnt. Erken eventuele pijnlijke ervaringen die nog steeds je vermogen om jezelf te zijn beheersen. Misschien voelde je in het verleden schaamte of afwijzing voor het uiten van je authentieke waarheid. Of misschien schaamde je je op de een of andere manier omdat je gewoon jezelf was. Misschien is je zelfs verteld dat er iets mis met je was of dat je er niet bij hoorde vanwege bepaald gedrag. Geef deze pijnpunten je liefde en acceptatie.

Wees je er ook van bewust of deze ervaringen je innerlijke kind hebben verwond. Leeuw vertegenwoordigt kinderen en biedt deze volle maan wat innerlijk kindwerk aan. Geef je innerlijke kind de liefde en acceptatie die het in het verleden nodig had.

De energie van deze volle maan brengt ons vuur en wil. Er is veel moed voor nodig om in alle situaties jezelf te zijn. We zijn door de samenleving geconditioneerd om erbij te horen, en dat kan soms betekenen dat we onze waarheid moeten opofferen. Elke keer dat we onze authentieke vibratie niet eren, voelt het als verraad aan onze energie. Dit kan wonden veroorzaken en onze wilskracht dempen. Hoe meer we onszelf kneden tot iemand die bij de status quo past maar niet bij ons hart past, onze energie trekt samen.

Jouw uitnodiging


Zoek tijdens deze volle maan wat tijd om bij jezelf te zitten en naar je hart te luisteren. Voel wat je hebt vermeden of afgesloten in je hart. Vraag je hart wat het je wil vertellen en sta ervoor open om ervan te leren. Adem in je hart en luister ernaar zonder dat je kritische gedachten tussenbeide komen.

Voel waar je je authentieke JIJ hebt opgeofferd om je geaccepteerd te voelen. Stem af op het vuur van Leeuw om al deze gewoonten weg te branden en jezelf volledig te laten stralen. Houd van jezelf door elke angst heen en neem je kracht terug. Wees moedig en moedig jezelf, zelfs als je niet bij anderen past. Jezelf zijn zal altijd die mensen, energie en ondersteuning aantrekken die je nodig hebt om in lijn met je ziel te leven.

Er is vaak innerlijk kindwerk nodig om terug bij jouw unieke en authentieke Kernkracht te komen. Leeuw wordt geassocieerd met de energie van spel en kinderen. Het brengt onze wonden rond liefde, goedkeuring en moed die in de kindertijd zijn ontstaan, naar boven. Merk op of je innerlijke kind liefde associeert met goedkeuring van anderen. Heb je het gevoel dat je iets moet doen om liefde te verdienen? Heb je het gevoel dat je liefde verdient, simpelweg omdat je jezelf bent? Welke scripts draag je nog met je mee?

Sluit je aan bij Leeuw om met enkele van deze concepten te spelen en houd ruimte voor je innerlijke kind om zichzelf te onthullen. Denk na over hoe je hebt geleerd om lief te hebben en bemind te worden. Of je nu als kind onvoorwaardelijke liefde hebt gekregen of niet, je kunt het nu aan jezelf geven. De volle maan in Leeuw is het perfecte moment om zonder voorwaarden liefde voor jezelf te ontwikkelen. Het begint door van jezelf te houden omdat je jezelf bent. Je hoeft niets te doen, niets te bereiken of iets te creëren om geliefd te zijn.

Voel deze energie van liefde tijdens de volle maan. Schrijf jezelf een liefdesbrief en herinner jezelf aan je inherente schoonheid en perfectie. Stem je af op Leeuw om te weten dat je liefde waard bent, altijd, en sta toe dat deze liefde je ware essentie naar voren brengt.

Geplaatst op Geef een reactie

Van lineair denken naar kwantum denken

‘Mijn brein is slechts een ontvanger, in het heelal is er een kern waaruit we kennis, kracht en inspiratie halen. Ik ben niet doorgedrongen in de geheimen van deze kern, maar ik weet dat het bestaat.’ Nikola Tesla

Eerder heb ik geschreven dat lineair of mannelijk/Yang denken ons sinds onze geboorte werd aangeleerd. Interessant om te ontdekken wat je ervaart in denk-en taalpatronen en hoe dit je leven een bepaalde richting kan laten uitgaan.

Doorgaans wordt er niet bij stilgestaan. Tot er je iemand op wijst of tot je in een situatie belandt. Als iemand me in een consult vraagt om naar een nieuwe liefde te kijken en ‘waar het schip zal stranden’, moet ik even lachen. Hoezo, het schip ‘stranden’? ‘ Oh ja,’ is het antwoord, ‘ je weet wel wat ik bedoel’. Natuurlijk weet ik wat er wordt bedoeld. De vraag is eerder welke energie er onbewust in de onderstroom van een strandend schip aanwezig is, nog voor een beginnende verbinding kan uitgroeien.

Bewust worden van de trillingen en frequenties die woorden uitzenden én creëren. Door opmerkzaam en bewust de trillingen te voelen van de woorden die we uitspreken, ontstaat er een verfijnde afstemming op de kosmische intelligentie in het creatieveld. Het licht van je kwantumbewustzijn wordt aangestoken! En niet zonder consequenties, want precies in dàt bewustzijn kun jij heel wat te zien krijgen waar jouw potentiële kansen en verantwoordelijkheden liggen. Het is een keuze om er ofwel bij stil te staan ofwel onachtzaam door te gaan, niet bewust van wat je in gedachten, woorden en handelingen zelf creëert. Herinner je dat wij onze eigen realiteit creëren. Dag in dag uit, in elk moment.

Merkwaardig is dat er nogal verbolgen tot zelfs boos gereageerd wordt met de stelling dat het Universum niet meewerkt. Het is precies wat jij en ik en iedereen vanuit onze gedachten, overtuigingen, aannames, onderliggende blokkades op emotioneel vlak naar het Universum uitzenden. Dit is het resultaat wat wij te zien krijgen. Het Universum werkt niet met sympathie of antipathie. Het Universum is niet te manipuleren maar laat ons zien waar wijzelf nog niet zijn afgestemd op onze Zielsblauwdruk. Tenminste, als we bereid zijn het kleine boze mopperende en opstandige kind het zwijgen op te leggen en emotioneel volwassen worden.

Dat ‘anders’ kan eerder nog heel oncomfortabel, misschien zelfs bedreigend/ onveilig aanvoelen. Je denk-register wordt al dan niet helemaal opengetrokken en wat je daar aantreft, kan je misschien van slag brengen. Hoe zit het nu werkelijk? Stel ik me dit alles voor? Neem ik mezelf in de maling? Hoe kan ik dat rijmen met alles wat ik heb geleerd? Ga ik dan niet vervreemden van mijn familie, vrienden, de mensen om me heen, de wereld… ?

Lineair denken spreekt voor zichzelf. Je begeeft je van punt a naar punt b. Je denkt in oorzaak-gevolg, goed of slecht, slim of dom, winnaar of verliezer, gelijk of ongelijk. Lineair denken is Yang en mannelijk denken. Lineair denken oordeelt, beoordeelt én veroordeelt. Lineair denken brengt ook structuur en zeer zeker is lineair denken belangrijk in ons dagelijks leven. Maar zie ook waar en in welke situaties het eerder beperkend werkt dan verruimend. Steeds meer is er de behoefte om de verbinding te herstellen met het creatief denken, het creatieve brein wat Yin of vrouwelijk denken is. In Brain-Gym of Edu-kinesiologie worden de beide ‘breinen’ op een heel creatieve gestructureerde manier verbonden.

Hoe her-activeer je je creatieve brein, want iedereen heeft dus een creatief brein! Hoe dit bij mij werkt is heel eenvoudig door creatief te schilderen, los van de voorgevormde beelden en plaatjes; ik voel me helemaal los van hoe iets er moet uit zijn en laat mijn Ziel de regie nemen. Ook creatief musiceren, al ben ik opgeleid tot muziekleerkracht binnen de structuur van de pedagogiek, ik laat de bekende wegen los en laat opnieuw de regie van mijn Ziel het overnemen. Durven te experimenteren en ervan genieten, ook al lijkt het voor de buitenwereld nutteloos of geen zin te hebben. Onze Ziel weet zoveel beter dan wat buiten speelt.

Neem waar bij jezelf of jij je voelt vastzitten in een stramien, een patroon. Je hebt iets altijd op een bepaalde manier gedaan en je denkt er niet over om het op een andere manier te proberen. Dat kan zeer zeker angst losmaken. Als je het vertrouwde parcours je die veiligheid geeft en het goed voelt voor jou, hoef je daarin niets te forceren. Ik geef een voorbeeld, die ik zelf wel eens toepaste toen ik nog trainingen gaf in Brussel. Ik liep elke dag de vertrouwde weg, station, metro, richting bedrijven…Ik liep er haast blindelings naartoe. Op een vrijdag na een training, had ik het idee om eens een andere weg te nemen, ik voelde meteen de spanning lijfelijk opkomen. Ik dacht ook bij mezelf ‘ ben je gek, waarom doe je dat nu, je gaat verloren lopen in Brussel, straks is het donkere, kinderen ongerust waar hun moeder uithing…’ Mijn ander stemmetje zei me: ‘ je hebt een tong, je kunt je uitdrukken in het Frans, ga die uitdaging eens aan en verleg een grens’. Ja, onze mind is in veranderingen een echt aapje! Monkey mind. De positieve stemmetjes overwonnen het en ik liep op een andere manier richting metro en station. En ja, omdat ik toch wel de bibbers voelde, vroeg ik bij wijze van check, of ik op de goede weg was richting de metro naar station BXL. Het is een heel eenvoudig voorbeeld, je ontmoet je angsten om van het geijkte pad af te gaan, maar je rekt wel je brein op/uit. En dat is precies de verbinding van het logische en creatieve brein. Er zijn nog vaker momenten geweest dat ik experimenteerde met de verbindingen van mijn breinen. Ik zeg altijd: als ik dat kan, dan kan jij dat ook. Het is een kwestie van…doen.’

In dit hoofdstuk ga ik nog verder in op het veranderend denken. Dat wordt vervolgd.

Geplaatst op Geef een reactie

Bewegen naar het stille aanwezig Zijn

Als alle oude verhalen verteerd zijn, ontstaat er stilte. Dit betekent niet dat je de hele tijd stil zit en niets doet. Dit betekent dat je interne toestand stil is. Het blijft daar misschien niet altijd stil, maar voor het grootste deel ben je stil.

Emoties komen en gaan. Dingen kunnen intens worden. Je bewustzijnsstaat kan verschuiven. Je bent misschien opgewonden of verdrietig, hoe dan ook; dat middelpunt is er altijd.

Je kunt er op terugvallen wanneer dat nodig is. Je bent ermee verbonden. Het is een prachtige ruimte, en het is ook zo dat het ontwakingsproces zowel eindigt als opnieuw begint. Want als je eenmaal volledig verbonden bent met jezelf – want dat is uiteindelijk waar je je mee verbindt – dan kun je op een nieuwe manier terug de wereld in stappen.

De laatste misleidingen verdampen

Een van de grote misleidingen in de westerse cultuur is dat je jezelf moet definiëren aan de hand van wat je doet waardoor mensen verwoed rondrennen en zichzelf uitputten. Ze doen te veel om ergens te komen, niet-wetend waar dat ergens is, maar ze zijn bang om te stoppen met rennen.

Misschien ben je bang om te stoppen met rondrennen? Als je in het ontwakingsproces zit, zal je snel zonder energie komen te zitten, of je bent al gedwongen om te stoppen.

Je hebt gewoon geen energie voor iets anders dan de interne verschuiving.

Dit is eigenlijk een heel wijs deel van onszelf. We weten dat als we te veel energie hebben we het verspillen als een kind met 2 extra euro’s die naar een snoepwinkel rent.

Doen maakt plaats voor zijn

Er gebeurt nog iets anders; je verlangen om dingen te doen wordt vernietigd. Je zult merken hoeveel dingen die je doet eigenlijk overbodig zijn. Mensen weten al dat ze in deze cultuur veel te veel werken, en toch zijn we, zelfs in sommige van onze vrije tijd, bezig met iets te ‘doen’. Mensen komen soms meer uitgeput terug van hun vakantie dan ervoor door alle dingen die ze gedaan hebben. Is dat niet vreemd?

Bovendien kun je zien hoeveel dingen je hebt gedaan die niet voedend meer voor je zijn; Overweeg al het drinken en feesten te onderzoeken, de schadelijke effecten op termijn. Is dat echt leuk voor je ware zelf? Nee. Zelfs niet een klein beetje.

Wat duidelijk aan het veranderen is bij velen is een sterker ontwikkelend lichaamsbewust Zijn. Getuigenissen van mensen die bijvoorbeeld het eten van een ijsje niet meer lekker vinden, bepaalde voeding niet meer verteerd wordt, tot zelfs ziekmakend is. Die veranderingen zijn er al jaren niet alleen bij mij, maar in toenemende mate bij meer mensen. Dat is ver verwijderd van waar ik ooit was, maar de innerlijke intelligentie die we hebben is springlevend en wakker. Het wordt steeds duidelijker wat er moet gebeuren en welke handelingen geest en lichaam werkelijk dienen.

De balans opmaken van doen en laten

Waar je ook bent op je pad, ik moedig je aan om de balans op te maken van wat je doet. Wat doe je? Waarom doe je het? Hoe voelt dat voor jou? Begin te onderzoeken wat er vanuit een hartruimte of een gevoel van dienstbaarheid komt, en kijk dan welke dingen je denkt te moeten doen. Het wordt steeds duidelijker.

Die duidelijkheid zal ook veranderingen in je gedrag met zich meebrengen, wat de soorten interacties die je selecteert en de soorten mensen die in je leven zullen zijn, zal veranderen.

Over het algemeen lijkt dit een knelpunt voor mensen te zijn. We lijken allemaal de meeste gehechtheid te hebben aan andere mensen, hoe ze ons zouden moeten laten voelen of laten deelnemen aan ons leven. Maar al die gehechtheden houden je gevangen in het hamsterwiel dat blijft ronddraaien.

Vallen in de diepten van stilte

Dit alles leidt naar de ontspanning die stilte is. Veel leraren praten over urenlang op bankjes in het park zitten. Het is niet vanwege gebrek aan initiatief of luiheid. Dat zijn ego-ideeën die gecultiveerd werden/worden om ons in paniek te houden en constant op de vlucht te slaan.

Wat degenen onder ons die ontwaakt zijn beseffen, is dat er geen plek is om heen te gaan. We kunnen het hamsterwiel zien voor wat het is. Als we ervoor kiezen om erop in te gaan, komt dat vanuit een plaats van duidelijkheid en omdat we simpelweg besluiten om dat te doen. Maar meestal duurt dat niet lang, en meer en meer wil je eigenlijk alleen maar stilte. Gewoon zijn. Gewoon om te zijn met wat er om je heen is.

Het concept om plaatsen en mensen in iets te dwingen die je ooit verlangde, verdwijnt. Het concept dat je jezelf moet definiëren aan de hand van wat je doet, verdwijnt.

De drang tot actie ontstaat en zelfs de berg beweegt

Zelfs voor een berg zijn er momenten waarop hij zal bewegen als er een sterke drang van de aarde is om dat te doen. Anders zit het gewoon in zijn ruimte. Op deze manier worden velen van ons als bergen. Een diepe aanwezigheid straalt gewoon uit van geaarde ontwaakte mensen. Aan het einde van de transitie BEN je gewoon. En in die ruimte kun je ervoor kiezen om te handelen wanneer de drang daartoe opkomt, of je kunt ervoor kiezen om dat niet te doen. Het is zo simpel.

Elke drang is anders en heeft een andere kracht erachter. Hoe meer je op jezelf bent afgestemd, hoe duidelijker je bent over de drang en het eventuele resterende verhaal erachter.

Verlangen wil iets en denkt dat een bepaalde handeling of ding het gelukkig zal maken. Het is gebonden aan gehechtheid. Een drang is veel fundamenteler. We hebben allemaal de drang om te eten.

Het verlangen denkt dat dit de onderliggende drang om te eten zal bevredigen, en natuurlijk zullen velen van ons iets eten (vb een hamburger) en zich dan slecht voelen omdat het uiteindelijk de drang niet bevredigde. Misschien wilde de drang broccoli. Het komt echter terug en je krijgt nog een kans om dieper op jezelf af te stemmen.

Actie loslaten

Loslaten is een van de ultieme hulpmiddelen op het spirituele pad. Het ligt ten grondslag aan de meeste tools waar ik het over heb. De meeste tools gaan over het toestaan dat je iets onder ogen ziet, zodat je het los kunt laten en je innerlijke ruimte kunt vrijmaken.

Omdat de wereld verdwaalt in ‘doen’, is het belangrijk om je eraan te herinneren dat je op een gegeven moment actie moet loslaten. Zoals ik al zei, dit zal je niet lui of volledig laissez-faire maken. Voor sommigen zal het loslaten van sommige acties ertoe leiden dat je je realiseert dat je onmiddellijk op andere manieren actie wilt ondernemen.

Veel acties in ons leven zijn vaak reacties op de behoefte om dingen te doen die we niet willen doen. Het kan intens worden als je bewuste acties begint te ondernemen, maar ik heb gemerkt dat dingen na verloop van tijd tot rust komen. Als je eenmaal op het pad bent gekomen waar je wilt zijn, wordt de weg aanzienlijk minder rotsachtig en zijn er minder aanpassingen nodig. Hierdoor heb je genoeg tijd om te pauzeren en gewoon te Zijn. En in dat wezen zul je de wereld veel meer veranderen met liefde en vrede dan je je ooit kunt voorstellen.

Geplaatst op Geef een reactie

Spiritueel ontwaken is tijdloos

Veel mensen die spiritueel ontwaken/bewust worden, kunnen zich een tijdje overspoeld voelen door energie, intuïtieve informatie, nieuwe ervaringen et cetera. De eerste reeks vragen gaat ongeveer als: ‘Is dit het? Is dit waar wakker zijn om draait?’ De volgende vragen als ‘Waarom is dit zo intens? Wanneer is dit voorbij?’ komen vervolgens aan bod. In consulten zijn dit enkele vragen die aan bod komen.

Ontwaken is tijdloos, maar je leeft in een wereld die buiten de tijd werkt.

Het is tijd voor een nieuwe herinnering dat spiritueel ontwaken een tijdloze gebeurtenis is. Het gebeurt in een oogwenk. Het gebeurt meestal op een verbazingwekkend moment van alles loslaten. De stroom van schoonheid en levendigheid die naar je toe komt is ongeëvenaard. Als dit meer is dan een tijdelijke opening, zijn de versnellingen van verandering in een hoge versnelling geschoten en begint het proces om dit bewustzijn te integreren.

Hoe het voor jou zal werken, zal anders zijn dan hoe het bij mij werkte. De eerste lezingen woonde ik bij toen ik 20 was en dat was meteen een openbarsten van mijn spiritueel ontwaken. Hoewel ik als kind heel veel indrukken opdeed en anders keek naar de dingen, mensen… Sommige mensen zullen in staat zijn om te ontwaken en hun ontwaken in een oogwenk volledig te integreren. Dat is hun pad. Wederom is het belangrijk om te onthouden dat ieders pad uniek is. Je kunt onmogelijk het pad dat jij bewandelt vergelijken met andermans pad. Het spiritueel aardse kosmische pad is geen schuifje wat je opentrekt en weer dichtslaat, maar is een weerspiegeling van het leven in een staat van groeien naar heelheid.

Voor ons mensen, is het veranderend bewustzijn naar een veranderende perceptie best lastig. Je kunt wel zeggen dat je jezelf niet vergelijkt met anderen, maar alleen jij weet in je hart hoe het écht is.

Tijd heeft geen betekenis voor ontwaken

Her en der wordt die vraag me ook gesteld wanneer X of Y eindelijk ontwaakt. Ik kan daarop geen antwoord geven, hoe ontgoochelend dit antwoord ook mag zijn. Ontwaken is een proces van bewust Worden dat er meer is dan wat we via onze zintuigen geleerd hebben te ervaren. Bewust Worden is ook de balans vinden in onze mannelijke en vrouwelijke energie. Bewust Worden is het voorgeprogrammeerde denken kritisch onderzoeken. Bewust Worden is verbinding en evenwicht vinden tussen het denken, het voelen en het afstemmen op congruentie in het handelen. Zijn we daar altijd ‘logisch’ in, zijn we daar altijd ‘consequent’ in?

Het is moeilijk voor te stellen hoe ontwaken buiten de tijd functioneert. In dit bestaansniveau is het meer een functie van onze eigen innerlijke weerstand. Ik vergelijk het meestal graag met water. Er is een manier waarop we onszelf moeten overgeven aan de stroom ervan, en toch moeten we tegelijkertijd onthouden dat we onze peddel moeten gebruiken.

Sommigen zijn misschien hun peddel aan het maken en tegelijkertijd aan het leren hoe ze hun peddel moet gebruiken. Het hangt af van onze opvoeding. Als je je hele leven in een gewelddadig gezin hebt geleefd, kan het een tijdje duren om jezelf te heroriënteren, zodat je weet hoe je met je gezin moet omgaan vanuit een ruimte van integriteit voor jezelf, terwijl je ook de juiste grenzen voor jezelf stelt om vast te houden en bescherm je jezelf.

Ik weet dat beschermen niet bepaald de juiste visie is in het land van ‘spiritueel jargon’, omdat het een egofunctie is, en vanuit het hoogste niveau van bewustzijn valt er niets te beschermen. Maar in de wereld van tijd en beledigende actoren doet een glas dat naar je hoofd wordt gegooid pijn. En het stellen van een grens is zeggen dat dat niet iets is dat je wilt ervaren terwijl je stappen onderneemt om jezelf te beschermen of jezelf uit die situatie te verwijderen.

Verdwaald in de eindeloze lus van pijn

Iedereen gaat ook door verschillende problemen en niveaus van karma met verschillende snelheden en op verschillende manieren. Voor de een is een probleem rond verlangen misschien makkelijker te transformeren dan voor de ander. Je kunt dus niet bedenken hoe lang iets voor jou zal duren op basis van wat werkte met een vriend of iemand anders.

Het is het werk dat jou te doen staat en vervolgens het proces toestaan op basis van jouw behoeften. Dat is voor mij een onderdeel van het uitademen en inademen, het samentrekken en uitzetten van het spirituele ontwaken. Het is heel levend; je zult voelen hoe je samentrekt in je kleinheid en waar kernproblemen je verankeren in oude pijn.

Op deze samengetrokken momenten krijg je de kans om er meer van op te ruimen en meer bewustzijn in deze ruimtes te blazen. Terwijl je dat doet, is je volgende uitbreiding veel breder en stabieler omdat er minder is om je terug in de pijn te trekken. Hoe minder pijn je vasthoudt, hoe groter de energieruimte die je kunt vasthouden (hoewel het voor iedereen totaal anders is – het hangt een beetje af van wat je levenswerk zal zijn wat betreft het soort ruimte dat je voor jezelf en anderen hebt.

Wat je best niet doet , is gewoon op de grond gaan liggen en hopen dat het allemaal overgaat. Er is weliswaar meer behoefte aan rust en zelfzorg. Je bent als een baby na een ontwaken. Je moet jezelf op die manier behandelen en heel voorzichtig zijn met hoe je je energie besteedt. Maar als je denkt dat alleen maar rondhangen en niets doen je zal helpen of een soort acceptatie is, dan zul je ontdekken dat het tegendeel waar is. In gesprekken merk ik wel eens op dat die ‘acceptatie’ eerder een vermomde vorm is van ‘ ik hoopte dat dit zou overgaan’.

Het is op dit moment duidelijk dat behoorlijk wat zwaarte uit het verleden, mensen probeert vast te pinnen in hun ontwaken; het gevoel van zich slachtoffer te voelen door het ontwaken. ‘Was ik maar niet ontwaakt, dan was ik nu nog samen met mijn partner’, is één van de uitlatingen in gesprekken. Ik weet uiteraard dat dit een fase is in het bewustwordingsproces, waar iemand doorheen gaat. In het moment zelf wordt het soms als een ‘ straf’ ervaren.

Het ego verandert het ontwaken in een soort gemene dader, en het zet je ook in de val om eindeloos pijn opnieuw te ervaren. Het proces van het opruimen van pijn is een kwestie van ervaren , doorleven, loslaten en onthechten. Veel van de spirituele hulpmiddelen die tijdens deze integratieperiode gebruikt zijn meditaties, chanten, vision quest, creatieve dynamische coaching, emotioneel dieptewerk…er zijn veel manieren ter beschikking die bij kunnen dragen voor jouw integratieproces. Doseren is hierbij belangrijk. Het is niet omdat je de ene na de andere weg volgt, dat het noodzakelijk sneller gaat. Integreren vraagt ook rustpauzes inlassen en de verworven inzichten en veranderingen toepassen in het dagdagelijkse leven.

Niet vast komen te zitten op één spiritueel hulpmiddel!

Voortbordurend op dit thema van het gebruik van verschillende hulpmiddelen wanneer ze geschikt zijn, zie en hoor ik veel mensen die gewoon overal doorheen proberen te mediteren. Ik weet niet wat ze verwachten dat er zal gebeuren. Het is alsof je overal een hamer voor probeert te gebruiken. Het is geweldig om spijkers in hout te steken of spijkers eruit te trekken. Maar hij kan geen hout zagen, gaten boren of het plafond schilderen. Toch lopen sommige mensen vast in het gebruik van ongeschikte hulpmiddelen voor een grote verscheidenheid aan situaties. Als je baan nu bijvoorbeeld ondraaglijk is en niet meer past bij je diepere doel, moet je op zoek naar een nieuwe baan. Over het algemeen mediteer je niet buiten je werk, tenzij je ruimte vrijmaakt om na te denken, je voor te stellen of een nieuwe baan te voelen. Daarna ga je solliciteren. Je hoeft waarschijnlijk niet je ultieme ideale baan te vinden; je hebt waarschijnlijk gewoon een baan nodig om als brug te fungeren om voor de financiën te zorgen terwijl je jezelf door dit proces heen zoekt. Maar als je ‘s nachts blijft mediteren in de hoop dat je werksituatie zal veranderen, kom je niet waar je heen moet.

In veel opzichten gaat het belichaamde ontwaken dat voor velen gebeurt over bewuste actie. Dus we mediteren. We leren onszelf te begrijpen. We leren onze waarheid te spreken. We leren van onszelf en anderen te houden, en we leren bewust actie te ondernemen om de wereld te creëren waarin we willen leven. Nu kunnen we niet alles in één keer opnieuw opbouwen. Het leven is slechts een soort deal van moment tot moment. Bouw gewoon stap voor stap op en leg steen voor steen op zijn plaats voor je nieuwe leven.

Jouw eigen cycli en verschuivingen leren begrijpen

Ik zou je willen aanmoedigen om terug te kijken in het leven om te zien of er grotere patronen zijn waar je in het algemeen doorheen bent gegaan. Kijk wanneer er grote levensgebeurtenissen hebben plaatsgevonden en hoeveel tijd er tussen is verstreken. Misschien kun je zelfs verschillende periodes in je leven categoriseren. Sommige delen waren meer gericht op uiterlijke relaties, andere waren gericht op werk. Sommige zijn moeilijker, en sommige zijn gemakkelijker. Er zijn veel manieren om dit te doen, maar het kan je een idee geven over hoe de natuurlijke intelligentie van je leven evolueert. Dat kan je een idee geven van de tijdlijn waar je van nature aan werkt. Misschien niet. Het kan je ook niet het antwoord geven dat je wilt, omdat een deel van je ego eigenlijk gewoon wil dat er een eind komt aan deze onzin van ontwaken en integratie.

Geduld en 1 ding tegelijk.

Spiritueel ontwaken en voortdurende evoluerende cycli

Natuurlijk zijn we geen statische wezens, en alleen omdat we door het grote ontwaken en de verschuiving gaan, wil nog niet zeggen dat we plotseling stenen beelden worden. Het is mijn persoonlijke visie dat ontwaken een grote verschuiving is, omdat het zich al jaren opbouwt onder het deksel dat we erop leggen om het laag te houden.

Er is dus een enorme overmaat aan opgebouwde energie die losbarst. Naarmate het afneemt, gaan we naar zachtere en beter beheersbare verschuivingen die waarschijnlijk ons hele leven bij ons zullen zijn.

Nu we ze niet meer weerstaan, kunnen ze gemakkelijker komen en gaan. We kunnen de stukjes die we nodig hebben gemakkelijker integreren en de golf weer laten gaan, erop vertrouwend dat hij zal terugkeren met extra bewustzijn en energie die we nodig hebben als we er klaar voor zijn. Het is een zachte zee, en hoewel het leven zelf vol zijn eigen turbulentie zal zijn, is het aanboren van dit diepere bewustzijn een uitnodiging tot een diepe en tijdloze sereniteit die ons door elke storm heen kan houden.

Maak je geen zorgen dat je het einde niet kunt zien. Niemand kan. dit omdat er geen einde is , zolang je op aarde leeft. Alleen het ego is de valstrik om te denken dat het alles kan voorspellen, veel minder de diepgaande en levensveranderende verschuiving die een spiritueel ontwaken impliceert. Dus laat dat idee helemaal los. Dit proces duurt zo lang als nodig is. Zorg er gewoon voor dat je je ermee bezighoudt en je steentje bijdraagt om ruimte te maken zodat het kan leven en ademen en je leven kan transformeren.

1ste boek uitgegeven in 2020 www.boekscout.nl
2de boek uitgegeven in 2021 www.boekscout.nl
Geplaatst op Geef een reactie

Dynamieken van het Nieuwe AardebewustZijn

Het Nieuwe Aardebewustzijn heeft specifieke wetten en dynamieken. Ontdek het verschil tussen het tijdperk van toewijding en het tijdperk van ceremoniële orde.

Het bewustzijn van de Nieuwe Aarde zit in de harten van vele lichtwerkers wereldwijd. Gezamenlijk gaan we door ongekende ascentiegolven naarmate meer individuen het licht van hun Hoger Zelf aanboren.

En toch, als we om ons heen kijken, kunnen we ons perplex voelen. Vindt het Nieuwe Aarde bewustzijn plaats of niet? Waarom is er zoveel contrast? Zijn we collectief op een aantal lagere tijdlijnen gesprongen, of maakt dit deel uit van een groter geheel?

De wetten van het bewustzijn van de nieuwe aarde

Het Nieuwe Aarde Bewustzijn, de planetaire en menselijke evolutie, hebben specifieke wetten en dynamieken. Hoewel het proces soms willekeurig en chaotisch kan aanvoelen, is dat niet zo. We staan centraal in de enorme expansie voor de hele planeet en vele soorten, inclusief de mens.

Het evolutieproces heeft zijn ups en downs. Het rustige en stabiele deel van het proces is de Gouden Eeuw. Als we terugkijken op het oude Atlantis of Lemurië, of Maya- en Egyptische culturen, bewonderen we hun Gouden Eeuwen. In die tijden van versterkt licht op de planeet bereikte de beschaving haar hoogtepunt. En dan begint langzaamaan een nieuwe cyclus. Maar deze keer op een hoger octaaf van frequentie en licht.

Zoals de overgang van de kleuterschool naar de lagere school, de middelbare school en de universiteit, zo evolueert de mensheid. Deze verandering wordt geproduceerd door bewust de kwaliteit van het Licht dat de Aarde bereikt te veranderen.

Dit Licht beïnvloedt de pijnappelklier (pagina 263 boek) en produceert een nieuw soort bewustzijn. En uiteindelijk leidt deze verandering tot een nieuw type mens, nieuwe technologie, samenleving, enz. Op dit moment zitten we midden in die verandering.

Het Nieuwe Aarde Bewustzijn wordt geleidelijk gevestigd. Het beweegt zich door een cyclus van het eerste contact met het huidige bewustzijn, dat aan het afnemen is. Dan breekt een periode van conflict aan waarin oud en nieuw botsen. Het conflict verhoogt de frequentie en lost datgene op wat hielp bij het tot stand brengen van de vorige cyclus. En ten slotte gaan we een korte periode van aanpassing in waarin we nieuwe regels, structuren, normen voor de samenleving vaststellen. En dan stapt de Gouden Eeuw, het Nieuwe Aarde-bewustzijn, volledig binnen. Aan het einde van een Gouden Eeuw gaan we door een soortgelijk proces van desintegratie.( pagina 304 boek)

Zo wordt het Nieuwe Aarde Bewustzijn langzaam maar zeker overheersend. De komende Gouden Eeuw zal plaatsvinden. Het is een wet. We zitten nu in een conflictproces en gaan de aanpassingsperiode in. Daarom kunnen we eerder chaos zien manifesteren. Maar deze chaos is een noodzakelijk vagevuur, aangezien er momenteel twee primaire kosmische stralen actief zijn op aarde.

De oude versus nieuwe kosmische straal

Laten we nu eens kijken hoe de oude en nieuwe cycli verschillen. Als we ons bewust zijn van hun uniekheid, kunnen we onze focus richten op de nieuwe kosmische straal, waardoor deze zich sneller op aarde kan vestigen. De nieuwe Kosmische Straal brengt het Nieuwe Aardebewustzijn tot stand, waarover op onze planeet veel is gesproken. Laten we eens kijken naar enkele spirituele eigenschappen van beide, die op het eerste gezicht meer verborgen kunnen zijn.

De Straal van Toewijding en Idealisme

Het oude paradigma zou kunnen worden omschreven als toewijding en idealisme. Het heeft geleid tot een aantal verbazingwekkende veranderingen in de mensheid. We kunnen duidelijk de energie opmerken van het bouwen van hoge idealen in de wereldreligies. En we kunnen ook de individuele idealen identificeren die in ons onderbewustzijn zijn geprent. Idealen zijn nodig om spirituele evolutie te sturen. Maar ze kunnen ook meer afscheiding creëren en zo het ego de leiding geven. (pagina 167)

Als de hoge idealen uit het hart komen, zorgen ze voor fantastische groei. Op een bepaald niveau hebben we allemaal met idealen gewerkt. Ouders installeren bepaalde idealen in ons. We kunnen ons eigen ideaal van ons hoogste zelf hebben dat we willen belichamen. Door middel van idealen leren we goed en fout te onderscheiden en scherpen we ons onderscheidingsvermogen aan. Daarom brengt het vormen van idealen ook het hoogtepunt van de dualiteit tot stand, zoals we nu in de wereld en in onszelf kunnen zien. Ze scheiden dat wat werkt en dat wat moet worden opgelost. ( pagina 167 en verder)

Mysticus, scheiding, toewijding

Dientengevolge creëren idealen ook verdeeldheid, scheiding, selectieve gedachten en selectieve percepties van de werkelijkheid. Daarom concentreerden we ons in het oude paradigma op individualisme. Zelfs in groepsverband hebben we liever een groep individuen dan machtige soevereine zielen die co-creëren voor een hoger goed.

Echte samenwerking is er niet, maar in beperkte mate, zolang je er maar wat aan hebt. Daarom kon het Nieuwe Aarde bewustzijn niet gevestigd worden.

Een ander belangrijk kenmerk van het oude paradigma is opoffering en lijden. ( Vissentijdperkbewustzijn- Slachtofferschap)

Dit is waar het ego een tweesnijdend zwaard vasthoudt. Alles draait om individuen, maar ze kunnen niet gelukkig zijn omdat ze moeten lijden. En het lijden lijkt nooit te eindigen, en daardoor voelt het individu zich leeg en afgescheiden.

En een laatste belangrijk aspect is toewijding. Wanneer toewijding in het hart ontstaat, verheft het de ziel. Er is echter ook een toewijding die voortkomt uit het ego. En dit soort toewijding kan aanleiding geven tot fanatiek denken of een mysticus die spiritueel lijkt, maar het is allemaal maar een façade. ( spiritueel narcisme)

Het oude paradigma heeft een mysticus voortgebracht. Een toegewijde mysticus wil zich onvoorwaardelijk dienstbaar opstellen aan een hoger ideaal, norm, idee of hoger wezen.

De Straal van Ceremoniële Orde

Het bewustzijn van de Nieuwe Aarde brengt samensmelting, synthese, eenheid, eenheid. Als resultaat vermengt het zich met de kwaliteiten van alle andere Kosmische Stralen, waardoor de beste delen van de voorgaande Gouden Eeuwen op Aarde door de huidige heen kunnen komen. Wanneer deze unieke Kosmische Straal de Aarde raakt, zoals nu het geval is, is er een toename van het Bronbewustzijn. Dit op zichzelf verandert de structuur van de werkelijkheid en schept een nieuwe orde.

De ceremoniële orde van het bewustzijn van de Nieuwe Aarde synchroniseert gebeurtenissen, de vaardigheden van mensen en geschenken op de meest harmonieuze en ritmische manier. Alsof er de hoogste – meest efficiënte manier is om alles te organiseren, en dit is wat we in ons leven beginnen te voelen.

De huidige cyclus leidt ons om ons leven harmonieus te organiseren. Alles heeft zijn plaats en orde in de schepping, en wij stemmen ons ermee af. Een voorbeeld hiervan zijn op de ziel afgestemde relaties. Meer mensen gaan waarachtige heilige verbintenissen aan met hun geliefden. In zekere zin zoeken we perfectie, en perfectie komt door onze afstemming op een hoger ontwerp. Dit ontwerp is afgestemd op de Universele Geest.

Goochelaar, Eenheid, Schoonheid

Een ander aspect van het bewustzijn van de Nieuwe Aarde is een nieuw gevoel van schoonheid. Een schoonheid die niet oppervlakkig is zoals in de vorige cyclus. Integendeel, het is een schoonheid die zich alleen kan manifesteren als we ons afstemmen op ons Oorspronkelijke Zelf. Wanneer we de illusies loslaten die onze visie hebben vastgelegd, openen we onze ogen voor een nieuw niveau van schoonheid. Dit heeft invloed op alles, van architectuurmuziek tot authentieke Zielsexpressie.

Het bewustzijn van de Nieuwe Aarde geeft ook aanleiding tot het ontdekken van magische krachten. De innerlijke magiër ontwaakt naarmate meer sterrenzaden en lichtwerkers zich hun gaven uit andere levens en sterrenstelsels herinneren. Momenteel spelen we met de magie door de focus op manifestatie en Zielsrealisatie. Maar dit is nog maar het begin.

Wanneer een groep samenkomt, werken ze aan iets groters dan individuele doelen. In tegenstelling tot de vorige cyclus zijn die ziel-tot-ziel-verbindingen oprecht en produceren ze dus nog meer harmonie. Het individu is klaar om zich over te geven aan een Hoger Plan. Zo vormen we echte broederschappen en zusterschappen waar mensen samenkomen op basis van dezelfde resonantie. Net als in de oude gouden eeuwen komen groepen machtige wezens samen voor een hoger goed.

ps: er zijn nog 7 exemplaren ter beschikking. Daarna wordt elke bestelling een print-on-demand. ❤ ( www.boekscout.nl)

Geplaatst op Geef een reactie

Spirituele soevereiniteit

Je eigen bron zijn betekent dat je je soevereiniteit terugwint en copedendentie transmuteert.

Hoe word je je eigen energiebron? Heb je ooit het gevoel gehad dat je alles al in jezelf hebt? Is het geen empowerende staat van zijn? Wat als het najagen van externe liefde, overvloed en bezittingen slechts indirecte wegen waren om je eigen soevereiniteit te ontdekken?

Wees je eigen bron

In de vorige planetaire cyclus, die eindigde in 2012, waren we allemaal losgekoppeld van onze soevereiniteit. Sinds de laatste val van het bewustzijn op onze planeet hebben we geleerd om de bron van energie en licht in anderen te zoeken. We hebben onze blik gericht op goeroes, heilige scripts, op onze echtgenoten, kinderen, buren. Iedereen behalve zichzelf. Veel lichtwerkers dragen nog steeds diepe zielswonden uit die tijd.

Dit was de enige manier om door de lagere bewustzijnsniveaus heen te komen. Maar gelukkig zijn er dingen aan het veranderen.

Eigenlijk ben JIJ het bewustzijn aan het verschuiven door je toe te wijden aan je eigen genezingsreis. De nieuwe Gouden Eeuw is een ‘work in progress.’ Het resultaat hangt af van onze dagelijkse keuzes.

Je hebt de Bron van Licht en Energie in je

Je eigen bron zijn betekent erkennen dat je een krachtige ziel bent. Het gaat erom te erkennen dat het ‘veilig’ is om te zijn wie je bent. Het is veilig om gezien, gehoord en verbonden te worden met anderen op zielsniveau. Je eigen bron zijn betekent ook dat je vertrouwt op je innerlijke bron van energie en licht.

Gezamenlijk zijn we energetisch van elkaar afhankelijk geweest. Zoals ik al schreef, het moest gebeuren om de afgelopen honderden jaren te overleven.

Maar nu moeten we opnieuw leren hoe we met onze energie werken.

Om de collectieve en persoonlijke frequentie te verhogen, moeten we ons allemaal omscholen in ons energie- en lichtmanagement. Wij zijn de eerste generaties die langzaam uit de energetische overleving komen.

Je eigen energiebron zijn, is een van de krachtigste wegen die je kunt bewandelen. Omdat het je regelrecht terugleidt naar je goddelijkheid en soevereiniteit.

De oude manier om energie te beheren

Momenteel lopen er meer parallelle tijdlijnen dan ooit tevoren naast elkaar. Als mensheid hebben we een punt bereikt waarop we ons opnieuw verbinden met onze multidimensionale essentie. Het betekent dat de oude, huidige, toekomstige en parallelle werkelijkheden allemaal naast elkaar bestaan. En we kunnen er binnen enkele seconden tussen schakelen terwijl onze keuzes veranderen. Je merkt heel snel als je op de ‘oude manier’ schakelt. We hoeven er echter niet meer aan mee te doen. Dit is de luxe om aan het begin van de volgende gouden eeuw te staan.

Vroeger was het niet veilig om je eigen bron van energie en licht te zijn. Het voelde niet veilig om gezien te worden als een soeverein wezen. Omdat het een vorm van straf zou opleveren. Omdat de waarheid opnieuw werd verborgen, hebben we ook onze verbinding met de goddelijkheid in ons verloren. We zijn buiten onszelf gaan zoeken naar extra energie en licht. Omdat we onze eigen bron van alles binnenin niet herkenden.

Energetische co-afhankelijkheid

Op de oude manier blijven we uit angst in verkeerde vriendschappen en romantische relaties. Handelen tegen onze innerlijke leiding in. We creëren een complex web van wederzijdse afhankelijkheid tussen de meeste van onze verbindingen met anderen.

Misschien blijf je bij je partner omdat het je een gevoel van veiligheid geeft. Hoewel het een keuze is, en soms is dit precies wat je ziel nodig heeft om te genezen, ontkoppelt het je nog verder van je eigen bron te zijn.

Onbewust zeg je: ‘Ik heb iemand buiten mij nodig die voor me zorgt, want ik vertrouw er niet op dat ik het zelf kan.’

Op de oude manier zou je vriendschappen kunnen onderhouden met mensen die je niet respecteren of die je energie opslokken. Het is omdat we allemaal zijn geconditioneerd om de brave lieve volgzame meid of jongen te zijn.

Dit is echter slechts een keuze om de illusie in stand te houden dat je meer zult winnen door minder te worden.

Als je vriendschap niet voor jou werkt, is de kans groot dat het ook niet voor de ander werkt.

Je eigen bron zijn betekent dat je jezelf verwijdert uit alle lagere energetische circuits van mede-afhankelijkheid. Of nog beter, je transmuteert ze, en dat wat waarheidsgetrouw is, zal sterker dan ooit blijven.

Op de oude manier hebben we situaties in stand gehouden vanuit een plaats van innerlijk gebrek. Als je je niet heel voelt – en voordat je een bepaalde mate van heling doet, doen de meeste mensen dat niet – zul je alles doen om het gat van binnen te vullen. Het voelt niet prettig om een leegte van binnen te voelen.

Gezamenlijk zijn we weggelopen van het voelen van de leegte sinds de laatste priesteressen uit de oudheid, en de bewaarders van de Sophia-wijsheid waren tot zwijgen gebracht.

Je eigen bron zijn betekent dat je stopt met jezelf af te leiden met mensen, situaties en drama’s om te voorkomen dat je een gemis van binnen voelt.

De gekende dramadriehoek die verhindert om bij de Bron essentie te komen in onszelf

In plaats daarvan breid je je energie uit en realiseer je je dat je niets van buitenaf nodig hebt om je te vullen. Dat zijn allemaal slechts omwegen van echte genezing.

Al die tijd heb je gewacht op verbinding met je eigen bron van energie en licht. Het is daar. Het zal je door alle uitdagingen heen helpen. Je innerlijke bron zal je terug naar je soevereiniteit leiden. Het zal je naar je ware doel leiden.

De dagen van energetische medeafhankelijkheid lossen langzaam op. Dit is een van de redenen waarom sommige dingen niet lukken. Als je jezelf in een relatie verkleint, ontken je wie je werkelijk bent, en ontken je dat de ander is wie hij is.

Daarom lossen die relaties mettertijd op. Ze kunnen niet overleven in de hogere dimensionale energie die zo gracieus naar onze planeet stroomt.

Betekent het de anderen niet oké zouden zijn? NEE! Merk op hoe verleidelijk het is vanuit het ego-denken de ander neer te zetten als negatief, niet zo ver zijn, niet zo dit en niet zo dat. Ook al worden de woorden niet ‘uitgesproken’, geloof het maar dat de energie van dit denken door hoogalerte mensen haarfijn opgepikt wordt.

Het betekent dat het tijd is om je kroon op te zetten. Het betekent dat het tijd is om vanuit onvoorwaardelijke zelfliefde de goddelijkheid in jezelf en anderen te eren. Doorbreek de dynamiek van het op een voetstuk plaatsen van anderen en/of jezelf, en laat dit ook niet gebeuren, al kan het wel het ego strelen. https://miekecoigne.com/…/waarom-het-ego-ervan-houdt…/

Geplaatst op Geef een reactie

In balans brengen en Integreren van je innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie

Waarom is het belangrijk om je innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie in balans te brengen. In veel consulten merk ik in toenemende mate dat er flink gestoeid wordt hiermee en dat zie ik vooral terug in intieme relaties, maar ook algemeen in het dagelijkse leven.

Vanuit onder meer systemische werk is het vrij snel duidelijk vanuit welke pool iemand overwegend in het leven staat en dat geldt voor zowel de man als de vrouw.

Balans brengen in de beide polen is dus niet zoiets wat je in een handomdraai lukt, omdat er zoveel lagen onder zitten die eerst ontmanteld dienen te worden. Het is niet omdat iemand zich met een verleidelijke look etaleert dat de vrouwelijke energie in balans is. Het is niet omdat iemand een succesvolle ondernemer is, dat je mannelijke energie in balans is. Soms zijn die polen excessief ontwikkeld. Wat we vooral zien is de schil en de buitenkant, wat onder die schil leeft en beweegt is soms anders dan wat we zien.

Hoe breng je je innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie in balans, en waarom is het belangrijk? Het creëren van harmonie tussen de innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie is de heilige mystieke alchemie. Zowel mannelijke als vrouwelijke energieën zijn uitdrukkingen van het Absolute. Die energieën stromen door ons lichaam en de natuur en creëren een dynamiek tussen de ziel (vrouwelijk) en het hogere zelf (mannelijk). Men ontkomt er niet aan.

De uiterlijke werkelijkheid weerspiegelt de harmonie van de innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie. Wanneer we een staat van eenheid bereiken, ondersteunen het innerlijke mannelijke en innerlijke vrouwelijke elkaar en co-creëren in plaats van in strijd te zijn.

De innerlijke harmonie vertaalt zich in onze dagelijkse ervaringen en ervaren we als in stroming zijn met het leven. We betreden een zone van vloeibaarheid en vrede met de uiterlijke realiteit. En de harmonie weerspiegelt zich in een stabiel mentaal en emotioneel lichaam, onze relaties en ons levensdoel. Dus hoe breng je je innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie in balans? Laten we eerst eens kijken naar jouw leidende energie.

Wat is jouw leidende energie?

Ongeacht het geslacht, iedereen heeft zijn innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie. Dat is oerenergie, en hun kosmische dans smeedt onze werkelijkheid en is in iedereen aanwezig. Iedereen heeft echter een unieke verhouding van innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie, waardoor een van hen de leidende energie is.

Stel dat iemand vanuit een sterk overheersend vrouwelijke energie leeft en de rest is mannelijk, dan is in dit geval is de leidende energie vrouwelijk – ongeacht het geslacht.

Iemand anders kan vanuit een sterk overheersend mannelijke energie leven en minder of weinig vrouwelijke energie hebben, waardoor ze zich in de eerste plaats identificeren met mannelijke energie. Nu is het niet nodig om de verhouding tussen de beide te veranderen en om te zetten in een andere leidende energie. Ook dan wordt disbalans gecreëerd. Het enige waar de uitnodiging ligt is een balans creëren tussen mannelijke en vrouwelijke energie. Om ze te laten samenwerken zoals ze bedoeld zijn – als gelijkwaardige partners, gelijkwaardige polen die complementair en voedend zijn.

Wanneer we een balans creëren tussen het innerlijke mannelijke en het innerlijke vrouwelijke, streven we niet naar een 50-50-verhouding. Integendeel, we werken met wat natuurlijk is en gebruiken de niet-leidende energie om de leidende energie in evenwicht te brengen.

Hoe breng je je innerlijk mannelijk en innerlijk vrouwelijk in balans?

Hoe breng je je innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie in balans? Laten we ons het yin en yang-symbool voorstellen. Hier vertegenwoordigt zwart het vrouwelijke en wit het mannelijke bewustzijn. De zwarte stip in de witte energie balanceert het witte bewustzijn. Daarom moet men hun innerlijke vrouwelijke omarmen om een evenwichtige innerlijke mannelijke energie te bereiken. Dit betekent niet dat men vrouwelijk moet worden!

Het lijkt misschien alsof je je intuïtie en gevoelens accepteert. Soms stellen we ons voor dat het accepteren van onze emoties betekent dat we overdreven emotioneel worden, maar dat is niet het geval. Emoties zijn berichten, verwijzingen naar waar onze energie vast kan zitten of wat niet op één lijn voelt.

Het gaat erom het emotionele lichaam niet te onderdrukken en ons bewust te zijn van wat we voelen, maar men hoeft niet het emotionele lichaam het hele wezen te laten beheersen.

Om de innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie in balans te brengen, gebruiken we niet-leidende energie om harmonie te creëren.

Voor degenen die zich meer identificeren met de vrouwelijke energie, betekent dit het integreren van hun innerlijke mannelijke energie. Zonder dit verliezen we een gevoel van evenwicht en kunnen we ons machteloos, overweldigd en niet in staat voelen om actie te ondernemen.

Evenzo, als we ons alleen op één van de energieën concentreren, creëren we een onbalans. Stel dat we alleen vrouwelijk of mannelijk willen zijn en de balancerende energie nog niet hebben geïntegreerd in de leidende energie, in dat geval volgt ons leven een soortgelijk patroon – we leven in extremen, emotioneel en mentaal.

Het innerlijke vrouwelijke en kracht

Mensen met leidende vrouwelijke energie creëren innerlijke harmonie door hun innerlijke kracht te omarmen. Wanneer we onze kracht omarmen, leren we hoe we onze levensenergie op de juiste manier kunnen gebruiken om iedereen ervan te laten profiteren, inclusief onszelf.

We worden niet bang voor de impact die we kunnen hebben. We leren de kracht van de stem te gebruiken. We verheffen onze families en gemeenschappen.

En het allerbelangrijkste: we worden heel creatief omdat de krachtige universele energie creatief is. We leren hoe we met kosmische energie kunnen werken als we onze vrouwelijke kracht accepteren. En we nemen verantwoordelijkheid voor onze kracht en wat we ermee kunnen creëren.

Aan de andere kant, als iemand met leidende vrouwelijke energie zou proberen om vrouwelijker te worden, zou dat meer disharmonie veroorzaken. Uiteindelijk kan iemand zich hierdoor machteloos en slachtoffer voelen van het emotionele lichaam, dat overactief wordt en levensbeslissingen drijft. Als we te veel in één uiterste gaan, moet er een reset plaatsvinden om de harmonie te herstellen.

Het innerlijke mannelijke en de liefde

Voor mensen met leidende mannelijke energie is het balancerende aspect het innerlijke vrouwelijke. Dus om je innerlijke mannelijke en vrouwelijke in evenwicht te brengen, moet je in het reine komen met je innerlijke vrouwelijke door contact/verbinding met je hart te leggen en je hart te voelen.

Het hogere hartchakra is een poort naar hoger bewustzijn. Wanneer we ons gevoel accepteren en liefdevolle wezens worden, leren we onze innerlijke kracht in evenwicht te brengen. Wanneer je jezelf toestaat lief te hebben en bemind te worden en gekoesterd te worden door je innerlijke vrouwelijke of vrouwelijke energie in een andere persoon, word je een krachtige leider, partner en ouder.

In het verleden werd het collectieve mannelijke gekwetst door de collectieve vrouwelijke energie. Sindsdien heeft de mannelijke energie muren van bescherming opgebouwd en een verlangen om te controleren. Maar wat je denkt te beheersen, bezit jou eigenlijk.

Het laat je niet kiezen wat een grenzeloos, oneindig wezen zou kiezen. Dus als je stopt met bang te zijn voor liefde, kun je het grenzeloze bewustzijn van je innerlijke god/godin aanboren. Daarom is het loslaten van de angst om de controle te verliezen genezing voor de mannelijke energie.

Wanneer je geeft vanuit je hart en jezelf liefde laat ontvangen, stap je in het onvoorwaardelijk gevende aspect van Bronbewustzijn vanuit vrijheid. Daarom kan de enige vrijheid worden gevonden door onvoorwaardelijk te worden, en daarvoor moet men vrede sluiten met de angst om gekwetst te worden of iemand pijn te doen, zodat ze kunnen handelen vanuit hun pure creatieve kracht.

Eenheid

We hoeven niet overdreven mannelijk of vrouwelijk te zijn om de innerlijke mannelijke en vrouwelijke energie in evenwicht te brengen. Dit zou een nog grotere onevenwichtigheid veroorzaken. Maar we moeten de vrouwelijke en mannelijke dynamiek begrijpen en beide gebruiken in de verhouding die voor ons echt is.

Interne conflicten verdwijnen wanneer we een innerlijke staat van harmonie creëren door zowel het innerlijke mannelijke als het innerlijke vrouwelijke te omarmen.

Innerlijk conflict ontstaat wanneer een kant van ons iets wil dat in strijd is met wat een ander deel van ons wil. En dit gebeurt meestal omdat ons innerlijke mannelijke en innerlijke vrouwelijke niet communiceren. We kunnen vastzitten in de ene cyclus en de andere polariteit niet begrijpen.

In het innerlijk ervaren eenheidsgevoel, voelen we niet meer of we mannelijk of vrouwelijk zijn. Ze dansen samen – wanneer de een initieert, reageert de ander. De dans wordt naadloos, zonder pauzes of aarzeling, dus ze verschijnen als één danser – één lichaam van oer-energie dat door de lichaamstempel van de Geest beweegt.